Aku Kena Pakai Spek Kot??


malam tadi mata dah pedih-pedih sakit kepala lagi..aduyaii..
hari-hari sakit kepala..mau potong rambut ke..migrain ke..semak ke..pastu tetiba teringat sesuatu laa..mungkin aku kene pakai spek semula nii..terus ambik spek lama cuba try and test pakai..tetiba rasa lega..fuuuuuhhh...betul la agaknya aku kena pakai spek semula ni..

dulu aku pernah mengalami symptom² yang macam ni..sakit kepala..kepala pusing..mata pedih..tak tahan tengok cahaya..then aku buat spek mata..bila dah lama aku pakai spek..tetiba pulak aku rasa sakit kepala lagik..aku ingatkan power mata aku dah makin naik lagi..masa tu pulak aku rasa selesa bila tidak berkacamata..dan sehinggalah ke saat ini..mata aku dah rasa pedih-pedih..kepala ada rasa sakit-sakit pening..nampaknya aku kene pakai spek lama la kot..spek lama pon ok lagik..

sebenarnya...aku malas nak pakai spek ni..cerewet laa..nak tido kene bukak spek..nak makan kene bukak spek..nak mandi semua bagai pon kene bukak spek..aku bukannya suka benda-benda yang macamni..tapi nak buat camana kan..hari ni datang office tapi tak bawak spek pulak..mata pon dah pedih ni..

2 comments:

cik panadol said...

pakai contact lens fa...

Ifa Young said...

masya, contact lens perlukan penjagaan yang rapi..pastu ada member yang dapat jangkitan sebab pakai lens.. jadik gerun la ngn lens..