Ujian berpuasa

1st day puasa tahun 2011 ni sebagai isteri dan sebagai bakal ibu insyaAllah..
Alhamdulillah aku berjaya puasa pada hari pertama bulan puasa ini dengan jayanya.. walaupun perut ada masuk angin dan kepala pun sudah pusing..sehinggalah pukul 6.30 petang..tiba-tiba aku rasakan pandangan aku kabur dan gelap semacam aje..

ok..ini adalah petanda awal migrain akan menyerang aku..aku bagitau umi dan umi suruh aku berbuka aje disebabkan keadaan aku yang dah makin teruk tu tapi aku yang tanak..yela tak sampao satu jam kot nak masuk waktu berbuka..

bila masuk waktu berbuka aku mula dah terkulai layu dah..oh tragisnya saat itu bila dikenangkan kembali..perut aku sudah penuh dengan angin..selera makan sudah totally out..aku hanya boleh minum air sahaja..dan kemudian aku muntah..aku cuba untuk makan nasi walaupun hanya sesuap dua sahaja yang mampu ditelan..tak lama kemudian aku muntah lagi..kepala pulak sudah berdenyut-denyut kesakitan menandakan migrain sudah mula menunjukkan belangnya..

aku cuba untuk minum lagi dan makan biskut tak lama kemudian aku muntahkan balik.. ohhhh..badan dah pun lembek dengan keadaan ini sehingga pukul 12.30 malam aku cuba untuk tidur..kesian mr.suami sebab terpaksa bangun banyak kali disebabkan keadaan aku yang macamni..sehinggalah aku tertido tanpa aku sedari..keesokannya aku apply mc sebab badan tak larat sangat dan kepala masih bersisa migrain..

sebenarnya aku mengalami alahan mengandung yang agak dasyat..aku tak boleh berada dalam keadaan yang lapar..perut aku akan masuk angin..bila perut dah masuk angin aku akan pening dan muntah-muntah..doktor dan nurse sarankan aku makan dengan kerap..nampaknya aku tak boleh berpuasa penuh untuk tahun ini..

No comments: