Tajuk entry ini sangat panas!!sepanas hati ini yang membara bagai kan bola² api yang boleh terkena percikannya kepada sesiapa sahaja yang berada dekat mahupun jauh!!
kesahnya begini..11 haribulan yang lepas encek tunang (alamak camane tetiba bleh ada tunang ni..)ok takpe nanti kisah tunang akan diceritakan pada kisah² yang akan datang..sekarang ni nak cite pasal kisah CELCOM ni..ok sambung balik cerita..
11 aribulan yang lepas, encek tunang pergi setelkan bil dekat kios celcom dekat cawangan teluk intan rm100.00..so, kebiasaanya bila dah bayar bil ni..satu sms automatic akan masuk ke no yang dibayar tu mengatakan bahawa diorang sudah terima pembayaran tersebut dan no talian encek tunang yang disekat sepatutnya akan dibukak dalam masa setengah jam selepas payment tu diorang terima.
tapi malang seribu dan sejuta kali malang..sistem diorang yang sangat canggih tu masih belum terima payment yang telah dibuat tersebut. bila kol celcom centre diorang cakap belum masuk ke dalam sistem diorang. jadik memang diorang tak boleh nak buat apa la sehingga diorang tengok sndirik bukti pembayaran tersebut. saya sendirik pon ada telefon celcom careline mengenai masalah ini dan jawapan yang sama jugak diterima. hari ini memang tak boleh buat apa² sehingga kan saya perlu fax resit tersebut kepada pihak celcom.
so, semalam encek tunang dah pergi sendiri ke kaunter celcom di teluk intan bagitahu akan masalah ini.diorang dah buat pengesahan bahawa memang ada payment yang telah dibuat dan diorang janji bahawa masalah ini akan diselesaikan sebelum pukul 5.00 hari itu juga. pada pukul 4.15 petang saya sendiri kol celcom careline nak mintak nombor telefon cawangan teluk intan. tapi jawapan yang diterima adalah pihak celcom tak ada nombor direct ke cawangan yang berkenaan. pihak celcom ni pulak cakap punya la cam hampeh je sebabnya dia cakap "cik, sekarang ni belum pukul 5 lagik, jadinya cik kene tunggu pukul 5 dulu"..lepas tu dia nak cepat² letak telefon..bangang yang amat sangat..kalau saya tau diorang bleh buat keje dan perkara tu boleh setel sebelum pukul 5 tak ada la pukul 4.15 tu tak setel² jugak masalah ni. kalau saya yakin dengan perkhidmatan diorang, saya tak kan kol diorang. tapi sebab malas nak gadoh saya tunggu sehingga jam 5 petang.
kalo nak mintak encek tunang yang fax kan dan kol celcom pulak susah jugak sebab waktu kerjanya memang tak ada peluang untuk keluar. jadinya harini sepatutnya dia pergi ke cawangan celcom teluk intan semula untuk tanya semula pasal bil dia tu.tapi dugaan pulak pada harini..ada masalah letrik dekat teluk intan so, semua tempat memang tak ada elektrik laa..
saya mintak dia fax kan resit tu kepada saya untuk saya setelkan masalah ini. nak carik kedai yang ada perkhidmatan fotostat ni plak punya la susah yang amat sangat. last² mintak dia fax kan dekat 7 eleven dekat manjung. tapi tak ada sampai pon dokumen tu sekarang ni. bila saya dah mula marah + bengang yang amat sangat saya kol semua 7 eleven yang ada dekat manjung dan jawapan yang diterima adalah 7 eleven tak ada perkhidmatan fax untuk customer. so, apa dah jadik ni??? semua usaha yang dilakukan adalah sia-sia semuanya..
saya dah tatau macamane ikhtiarkan perkara ini lagi. saya nak resit pembayaran tersebut sampai ke tangan saya sekarang jugak sebab tempoh masa untuk bersabar sudah sampai ke peringkat yang tertinggi. kalo nak dia poskan ambik masa la pulak..haish..
sistem celcom ni sangat bermasalah..kenapa pembayaran yang di buat ni jadik macam ni?kenapa rumit sangat celcom ni??lepas tu kenapa pulak customer servis yang dekat cawangan tu tak buat kerja secara profesional?kalau pon ada masalah dengan resit tersebut, diorang tak boleh kol sendirik encek tunang bagitau apa masalah yang timbul?banyak sangat persoalan yang celcom perlu jawab ni.. banyak tu seratus ringgit tu..ingat saya ni pelanggan yang senang diorang nak main² kan ke?GILA!!
kesahnya begini..11 haribulan yang lepas encek tunang (alamak camane tetiba bleh ada tunang ni..)ok takpe nanti kisah tunang akan diceritakan pada kisah² yang akan datang..sekarang ni nak cite pasal kisah CELCOM ni..ok sambung balik cerita..
11 aribulan yang lepas, encek tunang pergi setelkan bil dekat kios celcom dekat cawangan teluk intan rm100.00..so, kebiasaanya bila dah bayar bil ni..satu sms automatic akan masuk ke no yang dibayar tu mengatakan bahawa diorang sudah terima pembayaran tersebut dan no talian encek tunang yang disekat sepatutnya akan dibukak dalam masa setengah jam selepas payment tu diorang terima.
tapi malang seribu dan sejuta kali malang..sistem diorang yang sangat canggih tu masih belum terima payment yang telah dibuat tersebut. bila kol celcom centre diorang cakap belum masuk ke dalam sistem diorang. jadik memang diorang tak boleh nak buat apa la sehingga diorang tengok sndirik bukti pembayaran tersebut. saya sendirik pon ada telefon celcom careline mengenai masalah ini dan jawapan yang sama jugak diterima. hari ini memang tak boleh buat apa² sehingga kan saya perlu fax resit tersebut kepada pihak celcom.
so, semalam encek tunang dah pergi sendiri ke kaunter celcom di teluk intan bagitahu akan masalah ini.diorang dah buat pengesahan bahawa memang ada payment yang telah dibuat dan diorang janji bahawa masalah ini akan diselesaikan sebelum pukul 5.00 hari itu juga. pada pukul 4.15 petang saya sendiri kol celcom careline nak mintak nombor telefon cawangan teluk intan. tapi jawapan yang diterima adalah pihak celcom tak ada nombor direct ke cawangan yang berkenaan. pihak celcom ni pulak cakap punya la cam hampeh je sebabnya dia cakap "cik, sekarang ni belum pukul 5 lagik, jadinya cik kene tunggu pukul 5 dulu"..lepas tu dia nak cepat² letak telefon..bangang yang amat sangat..kalau saya tau diorang bleh buat keje dan perkara tu boleh setel sebelum pukul 5 tak ada la pukul 4.15 tu tak setel² jugak masalah ni. kalau saya yakin dengan perkhidmatan diorang, saya tak kan kol diorang. tapi sebab malas nak gadoh saya tunggu sehingga jam 5 petang.
kalo nak mintak encek tunang yang fax kan dan kol celcom pulak susah jugak sebab waktu kerjanya memang tak ada peluang untuk keluar. jadinya harini sepatutnya dia pergi ke cawangan celcom teluk intan semula untuk tanya semula pasal bil dia tu.tapi dugaan pulak pada harini..ada masalah letrik dekat teluk intan so, semua tempat memang tak ada elektrik laa..
saya mintak dia fax kan resit tu kepada saya untuk saya setelkan masalah ini. nak carik kedai yang ada perkhidmatan fotostat ni plak punya la susah yang amat sangat. last² mintak dia fax kan dekat 7 eleven dekat manjung. tapi tak ada sampai pon dokumen tu sekarang ni. bila saya dah mula marah + bengang yang amat sangat saya kol semua 7 eleven yang ada dekat manjung dan jawapan yang diterima adalah 7 eleven tak ada perkhidmatan fax untuk customer. so, apa dah jadik ni??? semua usaha yang dilakukan adalah sia-sia semuanya..
saya dah tatau macamane ikhtiarkan perkara ini lagi. saya nak resit pembayaran tersebut sampai ke tangan saya sekarang jugak sebab tempoh masa untuk bersabar sudah sampai ke peringkat yang tertinggi. kalo nak dia poskan ambik masa la pulak..haish..
sistem celcom ni sangat bermasalah..kenapa pembayaran yang di buat ni jadik macam ni?kenapa rumit sangat celcom ni??lepas tu kenapa pulak customer servis yang dekat cawangan tu tak buat kerja secara profesional?kalau pon ada masalah dengan resit tersebut, diorang tak boleh kol sendirik encek tunang bagitau apa masalah yang timbul?banyak sangat persoalan yang celcom perlu jawab ni.. banyak tu seratus ringgit tu..ingat saya ni pelanggan yang senang diorang nak main² kan ke?GILA!!
2 comments:
celcom ni kdg2 ade gak wat halnye...dl sy pakai berukband line celcom gak..pastu maybe sbb ramai sgt yg pakai kt KL ni, line jd slow time pick hour...pastu try pakai DIGI, alhamdulillah laju! tp yg DIGI ni sy pakai yg prepaid punye....topup RM10 untuk gune 5 hari...kalo xnk pakai, xpayah topup...jimat kan... =)
haa..memang menjimatkan la masya..tapi kat area kg kat terengganu ni..digi masih belum berkuasa lagik..mungkin anto² digi (yang warna kuning) belum sampai kat sini..hahaha
Post a Comment