Cerita Pertunangan - Part 1

Ekceli dan sebenarnya..cite ni dah pon diperam lama dulu dah..dah nak masuk 2 bulan dah pon..memang dah basi berulat dah pon..heee

saje je baru mendapat kekuatan untuk menceritakan kisah pertunangan diri ini..
saya akan cuba mengimbas kembali memori dan kisah² ini..tapi kalo tersilap tu nak buat camane kan..
saya dah rasmi menjadi tunangan orang pada 18.06.2010 yang lepas..

ok..tatau nak cite dari mana ni..payah ni nak cite ni..semua benda yang nak diceritakan kat dalam kepala ni belumba-lumba nak kuar ni..terpaksa pakai soletip nih sebab tanak kasi cerita² main kuar jee..biar ikut turn kuar satu²..

cerita nya macam ni laa lebih kurang...

saya dan encek kekasih (ini sebelum betunang lagik la ek) kitorang dah couple dalam empat tahun dah..dan oleh kerana lama sangat kitorang bencinta nih..dan dah macam² pancaroba yang kami lalui..suka..duka..sedih..gadoh..marah..majuk..emo..menci..sayang..dan macam² lagik lah yang seangkatan dengannya nih telah membuatkan kami boring suda..dan oleh kerana itu, kami ambil keputusan untuk betunang!!heee..itu aje la cite nye..kan senang dan simple aje cite ni...


Sebelum kami betunang, macam² lagik la kami menempuhi macam² lagik perkara² yang sangat menguji kami..awal² nye..nak carik baju..nak cari pelamin (ala bukan pelamin sangat pon..ingat nak carik tabir untuk nak sarung cincin aje)..nak cari par untuk barang hantaran..


so, pada satu hari, saya, umi dan ina pegi la kat kawan umi yang ada buat galeri pengantin ni..
oleh kerana saya malas nak buat besh² sangat saya pon buat keputusan nak carik aje baju dan pelamin dekat kawan umi aje..tanak usha² kat tempat lain lagik..kat dalam kepala masa tu nak carik baju warna biru, pelamin tu tak kesah la mana² yang ada je la..sebab memang saya nak simple aje..

bila dah sampai kat kedai kawan umi ni, saya dengan ini mula la mencarik baju² yang ada untuk dipakai..baju warna biru dan simple ada selai aje..tapi saya tak de la berkenan sangat ngan baju tu kan..heee jadiknye, carik punye carik punye carik lagik..cuba punye cube baju tak berkenan..dipendekkan cerita..aku ambik je baju biru yang aku tak bape berkenan tadi tu..

lepas tu carik pelamin pulak, saya cakap dengan makcik butik tu, saya nak yang simple aje tanak meriah²..lepas tu dia cakap plak.."ala..tak payah amik yang macam itu laa..tak cantik tu.." lepas tu dia tunjuk la koleksi pelamin² baru milik butiknya..saya pon carik la lagik album pelamin tu..last² ambik yang ini la saya cakap..umi, ina dan makcik tu pon bersetuju..fuhhhh..nasib baik..lega..

dah lepas dah pelamin ni..masalahnya pulak..baju biru dan pelamin pink + putih ok..alamak aiii..macamane ni..baju tu masih tak puas ati lagik ni..makeup mintak tolong kawan ina makeup kan..makan..umi ngn abah nak tempah nasik dagang..tak kesah la tu..makan saya tak campur laa..serahkan kat diorang..


tiga minggu sebelum tunang..kak la member opis offer samada nak pinjam baju adik dia.. tapi bukan warna biru..alamak!!tatau nak buat macamane ni..tapi masih buat dun no aje..

majlis dah tak sampai dua minggu dah pon..setelah merujuk kepada mak andam dan kaum keluarga..dah tak ada masa dah ni..barang² hantaran belum carik lagik..woitt!!ko gile ke apa nih..adoyaiiii...

keputusannya...tak ada tema warna biru lagik..semua dah bertukar..
baju tunang warna krim..so masuk la dengan pelamin pink+putih..barang² untuk hantaran krim jugak..sebenarnya kan..saya ingat nak buat nanti kawen pelamin warna pink + putih..tapi last minit semua nya sudah bertukar..barang² untuk hantaran seminggu sebelum tunang baru pergi carik..keje gile aku...

No comments: