Saya Kemalangan Eksiden


Kejadiannya berlaku pada petang jumaat yang lepas..saya dan keluarga umi abah ina dan puteri balqis keluar untuk membeli langsir seperti yang cerita dekat SINI.. Peristiwa ini berlaku ketika kami pulang ke rumah berhampiran dengan bengkel bas adik beradik..

Ok dipendekkan cerita la yer..sebabnya ini tak tau dah kali berapa ratus saya menceritakan peristiwa ini..ok jangan melalut lagi dah..mari bercerita...

Saya memberhentikan kereta di tepi jalan kerana kereta yang berkenaan berada di hadapan saya itu memberi signal dan berhenti menurunkan penumpang..saya tak boleh nak memotongnya kerana terdapat kenderaan yang berpusu-pusu dari arah bertentangan..selepas penumpang turun, kereta berkenaan mengambil masa yang lama untuk bergerak...

kemudian, kereta berkenaan pun bergerak laa pelan² tapi signal nya masih lagi di sebelah kiri ok..so, saya pun bersiap sedia untuk memotong kereta berkenaan..then, saya pun memotong laa..tapi....................tiba² kereta tu belok ke kanan daaa..saya mengelak kereta tapi GAGAL..dah berlaku kejadian yang tidak diingini ini..

uwaaaaa...sedey wei..sob..sob..sob..saya panik ok..umi abah dan ina kuar untuk berurusan dengan tuan kereta itu..owh..rupa²nya umi dan abah kenal dengan makcik tuan punya kereta itu..pada awal perbincangan diorang, makcik itu mengaku yang dia lambat memberi signal ke kanan..dan dia cakap dengan abah yang dia boleh nak setel macamnane pon..

TETAPI..apabila menantu makcik itu datang, menantu dia cakap saya langgar kereta makcik tu, dan dia pulak yang pandai² cakap mak mertua dia tu dah bagi signal ke kanan..BENGANGNYE DIRIKU INI...lepas tu menantu dia yang berlagak itu, boleh pergi cakap dengan abah..tanak bercakap langsung dengan diriku ini.. dia boleh cakap apa..


menantu : "saya tanak cakap dengan awak!saya nak cakap dengan ayah awk!"

saya : "nape pulak?saya kan yang bawak kete??"

menantu : "Ini ayah awk kan??"

Saya : Terdiam saya dibuatnye..tapi kalo ikutkan hati nak aje saya bercakap bahasa tibet..baru dia tau camane...(!@#$%^!~#$%^)


Kemudian,abah sendirik sudah naik panas dan HOT tapi masih boleh dikawal lagik..abah kol abang dee tanya nak buat macamane..jadiknye..saya dan keluarga pulang dengan perasaan yang sangat tidak berpuas hati dengan pakcik menantu itu..apa nama dia pon tatau dah..kitorang tinggalkan diorang macam itu aje..tapi saya ambil la no. ketenye..

Report polis tak terus buat malam tu, sebab abah kene hantar ina diner dan kene attend meeting jkk malam itu..esoknye baru pergi report..banyak giler yang tatau apa prosedurnye bila kete xcident ini..hadoi..tak pe laa..janji semua nya setel satu persatu dengan baik..

Alhamdulillah semua orang ok, kalo tak...lagik la saya akan bertambah panik dengan darah yang bergemuruh silap² boleh buat saya pengsan 4 hari agaknya.. tapi kereta kesayangan mengalami kecederaan dan terpaksa masuk wad kereta.. owh sedihnye..~~
















sekarang ini tak boleh kene menunggu kereta kesayangan kuar wad kereta dulu baru boleh kita jalan sama² yer cik kereta..

7 comments:

cik panadol said...

sy pon penah kne eksiden cmni...org langgar...dah pakai kete ni kne la sedia ngan risiko yg ade...

bumper nmpk teruk...tp nasib baik tak kne lampu...kalo tak, teruk gak tu...lampu bukan murah2 kalo nk ganti...

Ifa Young said...

ye la masya..teruk jugak kecederaan yang dialami..tapi lampu tu punye pemegang/kaki lampu tu dah patah..
banyak hal yang nak kene buat bila eksiden camni..insuran la..report laa..soal siasat laa..nak hantar ke bengkel mane..macam² la yang ada..

ila said...

chill la weyh..bnde dh jadi nk bt cmne..

Liana Manan said...

alohh cian nya awak... teruk jugak kecederaan tu huhu... sabo k!

Anonymous said...

[color=green][size=24][/size][/color]
,[url=http://pr-tutki.ru/].[/url]

Anonymous said...

Продам Optitex 12 полная НОВАЯ версия!
Grafis 10.3
comtense Cltkf
фотодигитайзер
ассоль мебель про +ассоль дизайн\каталог
Xrumer 7.7.35 -работает идеально)
ЛЮБЫЕ ТЕСТЫ И ПРОВЕРКИ
cheholpro@mail.ru

Selling Optitex 12 full new version!
Grafis 10.3
Fotodigitayzer
comtense
Assol of furniture design + gonna \ directory
Xrumer 7.7.35-works perfectly)
ALL TESTS AND INSPECTIONS
cheholpro@mail.ru

optitex 12 crack

Anonymous said...

Всем Привет!
Необыкновенно охренеть какой сайт.

Много приколов...Гердос, МДМА, Speed, Соль, и т.д.
Жми на сайт:
[b]
http://hudra.sekekoxani.tk


[/b]