apa??kena samun??

ok..kisah ini berlaku semalam ok..semalam lebih kurang dalam pukul 11.00pg mr.tunam ada call aku..ala..saje je dia call aku..aku kan tunangan dia..dia kerja semalam tapi half day aje laa..kejap je call pun..sembang biasa aje..dia bagitau nanti dia balik tengahari dia nak pergi kenduri kawen sepupu dia..kemudian dalam pukul 12.30 tghari aku mesej dia tapi dia tak balas..ok biasala dia kerja dia sibuk kot..kemudian dalam pukul 1 lebih aku call dia tapi tak berjawab pulak..banyak kali call tapi tak jawab..

eh..mana dia pergi ni??mesej tak balas call tak berjawab pulak..dari pukul 1 bawak ke pukul 3.00 ptg.. 4.00 ptg.. 5.00 ptg.. 6.00 ptg.. 7.00 ptg.. 8.00 mlm.. 9.00 mlm.. hish..mana pulak dia ni pergi hati dah mula kerisauan dah..takut ada apa-apa jadi dekat dia kan..call tanya adik dia samada mr.tunam ada pergi kenduri tak..then adik dia bagitau dia tak datang..halamak!!pelik ni..tak kan la ot kot sampai malam tak balik-balik lagi kan..tak ada apa-apa kot tu..ala dia kan biasa buat macamtu..

lebih kurang pukul 9.30 malam macamtu laa..mr.tunam call..

aku : "hello.."

mr.tunam : "hello..yang!! tahu tak?? workshop kena samun tadi..b dengan kawan b kena ikat..mulut kena tampal dengan plaster..kena pukul pastu pengsan tak sedar apa-apa pun.ini baru sedar.. bos datang tengok bengkel sebab dia mesej dia call kitorang tak ada balas apa-apa pun..abes semua barang-barang dekat workshp ni kena curi semua dah..b nak pergi balai buat report dulu ni.."

mak aii..dia punya penjelasan..aku tak ada cakap apa-apa pun lagi..dia dah cakap..

aku dah agak dah..macam ada apa-apa yang jadik aje..alhamdulillah mr.tunam ok tak ada apa-apa..wallet ada..handphone dia tak ada kena curi..belakang tengkuk dia sakit sebab kena pukul..dia cakap kumpulan samun tu dalam 7 orang macamtu laa bawak parang..huh!!suspen betul ni..bawak parang semua ni..dia berdua aje dengan kawan dia masa tu dekat bengkel tu..mana nak lawan kan..cari nahas la jawabnya tu..diorang datang siap-siap dengan lori dah untuk angkut semua barang-barang yang ada..

macam-macam pengalaman yang agak menggerunkan mr.tunam dah lalui..kena samun time nak bank in duit dekat mesin atm..ini pulak kena samun dengan parang..syukur Alhamdulillah dia selamat tak ada apa-apa..semoga lepas ni dah tak ada apa-apa yang menggerunkan lagik dah..amin..

3 comments:

Lea Aida said...

wahh...dasyatnye pengalaman tu Ifah..kat mane kejadian ni? Ganu ke kat ne? giler ah kalu kat ganu..huhu

Ifa Young said...

bukan..dekat perak nun..terengganu ok bersih tadok kot kes² gini..huuu

Lea Aida said...

oo..org perok la yer..alhamdulillah seme selamat..=)